Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022
Struktura Zatrudnienia
Stan zatrudnienia: Na dzień 31.12.2022 r. liczba pracowników Tramwajów Warszawskich sp. z o.o. wyniosła 3710 osób:
Liczba pracowników TW sp. z o.o. w podziale na grupy stanowiskowe
stan na 31.12.2022 r.:
No Data Found
W porównaniu do roku 2021 nastąpił 1,81% wzrost zatrudnienia, mimo sytuacji pandemicznej.
Nasi Pracownicy
1461
motorniczych
1309
pracowników zaplecza technicznego
940
osoby na stanowiskach nierobotniczych
Skala zatrudnienia
W Spółce zatrudnionych na dzień 31.12.2022 r. jest 776 kobiet, co stanowi około 21% wszystkich pracowników – w tym 299 na stanowisku motorniczego tramwaju
Struktura zatrudnienia wg. płci
stan na 31.12.2022 r.
No Data Found
Największą grupę pracowników zatrudnionych w Tramwajach Warszawskich stanowią osoby w wieku 36-45 lat – 1302 osoby, oraz w wieku 46-55 lat – 1183 osoby.
Następna grupa wiekowa, bo licząca 628 osób to pracownicy w wieku powyżej 55 lat. W przedziale wiekowym 29-35 lat jest zatrudnionych 414 osób.
Najmniejszą grupą zatrudnionych są pracownicy w wieku do 28 lat – 183 osoby.
Struktura zatrudnienia wg. wieku
stan na dzień 31.12.2022 r.:
No Data Found
Najliczniejszą grupę pracowników, bo aż 1215 osoby stanowią pracownicy ze stażem do 5 lat.
Pozostali zatrudnieni to pracownicy, którzy przepracowali w Spółce: od 6 do 10 lat – 575 osób, od 11 do 15 lat – 673 osób, od 16 do 19 lat – 361 osoby, powyżej 20 lat – 886 osoby.
Struktura zatrudnienia wg. stażu
stan na dzień 31.12.2022 r.:
No Data Found
Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022
Rekrutacje
W 2022 roku w Spółce przeprowadzono 259 rekrutacji łącznie na 278 etatów. 5% stanowiły rekrutacje wewnętrzne i aż 95% rekrutacje zewnętrzne.
Analizując liczbę zgłoszonych wolnych etatów w rekrutacjach okazuje się, że przeważają rekrutacje na stanowiska fizyczne i stanowią one 57%. Etaty w rekrutacjach na stanowiska umysłowe stanowiły 43% wszystkich zgłoszonych potrzeb rekrutacyjnych.
Po przeprowadzonych spotkaniach rekrutacyjnych zatrudniono w sumie 234 kandydatów, z czego 41% stanowili kandydaci na stanowiska robotnicze, a 59% na stanowiska umysłowe.
Wolne etaty w rekrutacjach zgłoszonych w 2022 r.
No Data Found
Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022
Współpraca ze Związkami Zawodowymi
W 2022 r. Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi opracowało i uzgodniło ze związkami zawodowymi:
- nowy Regulamin Wynagradzania Pracowników TW sp. z o.o.,
- dwie zmiany do Regulaminu Pracy Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.,
- nowy Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Tramwaje Warszawskie sp. z o.o.
Odbyły się cykliczne spotkania Prezesa Zarządu z Przedstawicielami Związków Zawodowych podczas których omówiono aktualną sytuację finansową Spółki, bieżące problemy. Zarząd Spółki zawarł z Przedstawicielami Związków Zawodowych Porozumienie w sprawie wzrostu wynagrodzeń pracowników Spółki. Współpraca ze związkami zawodowymi była również realizowana w zakresie obsługi Funduszu Socjalnego i Funduszu Mieszkaniowego w ramach ZFŚS.
Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022
Wynagrodzenia i benefity
Polityka Wynagradzania
Zgodnie z obowiązującym w Spółce Regulaminem wynagradzania, w ramach środków na wynagrodzenia pracownicy mogą otrzymać premie, które mają na celu motywowanie pracowników do realizacji zadań wskazanych przez pracodawcę jako szczególnie ważnych dla Spółki w danym okresie.
Premie przysługują pracownikom, którym zostały wyznaczone i rozliczone zadania premiowe (kwartalne lub miesięczne). Wysokość premii w 2022 roku wynosiła 30% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
Motorniczym tramwaju oprócz premii podstawowej przysługuje również miesięczna premia dodatkowa w kwocie 300 zł lub 500 zł, której wysokość uzależniona jest od wskaźnika punktualności ogólnej i liczby przyspieszonych odjazdów według Systemu Nadzoru Ruchu Tramwajów (SNRT).
Ponadto pracownicy – zgodnie z zapisami Regulaminu Wynagradzania – otrzymują nagrody jubileuszowe za staż pracy oraz bony upominkowe na 30-lecie pracy w komunikacji miejskiej.
W ramach wspierania polityki zatrudnieniowo-płacowej tworzony jest fundusz w wysokości 1% rocznego funduszu wynagrodzeń z przeznaczeniem m.in. na nagrody za szczególne osiągnięcia zawodowe.
Benefity
Główne benefity oferowane pracownikom Spółki to:
- bilet na przejazdy całą warszawską komunikacją miejską (1 i 2 strefa) za jedyną złotówkę rocznie (biletem można także objąć uczące się dzieci)
- dopłaty 50% ceny biletu miesięcznego/kwartalnego dla pracowników dojeżdżających spoza Warszawy
- nagrody jubileuszowe za staż pracy
- możliwość wykupienia pakietu prywatnej opieki medycznej i ubezpieczenia na życie
- możliwość wykupienia karnetu sportowego
- dofinansowanie do studiów w wysokości nawet do 80%
- możliwość nauki języka angielskiego i niemieckiego w 100% finansowanej przez Spółkę
- pakiet socjalny (m.in. dofinansowanie do urlopu wypoczynkowego dla pracowników i ich najbliższych członków rodziny)
- roczne nagrody pieniężne za bardzo dobre efekty pracy wynikające z oceny dokonywanej w ramach systemu ocen okresowych pracowników i uzyskanie tytułu Pracownika Roku
- możliwość otrzymania nisko oprocentowanej pożyczki na remont/zakup mieszkania
- podwyższone do 4% wpłaty do Pracowniczych Planów Kapitałowych
- zniżki na wydarzenia kulturalne i sportowe
Systemy motywacyjne
Jednym z systemów motywacyjnych w Spółce jest System Ocen Okresowych Pracowników (SOOP). W ramach SOOP najlepszym pracownikom Spółki przyznawane są nagrody pieniężne i wyróżnienia za wysokie wyniki w pracy, w tym:
- dla motorniczych tramwajów:
- nagrody półroczne,
- tytuł Motorniczego Roku,
- tytuł Wzorowego Motorniczego – przy czym, to wyróżnienie przyznawane jest raz na trzy lata razem z trzecim wyróżnieniem Motorniczego Roku,
- dla pozostałych pracowników:
- tytuł Pracownika Roku,
- nagroda roczna z tytułu SOOP.
Wszystkie nagrody pieniężne z tyt. SOOP mają charakter uznaniowy, co oznacza, że o ich przyznaniu i wysokości decyduje Zarząd Spółki.
Podobnie jak w latach ubiegłych w 2022 roku Zarząd Spółki przyznał najlepszym pracownikom Spółki nagrody i wyróżnienia w ramach SOOP za wysokie efekty pracy osiągnięte w 2021 roku.
Podobnie jak w latach ubiegłych w 2022 roku Zarząd Spółki przyznał najlepszym pracownikom Spółki nagrody i wyróżnienia w ramach SOOP za wysokie efekty pracy osiągnięte w 2021 roku.
Nagrody
Podobnie jak w latach ubiegłych w 2022 roku Zarząd Spółki przyznał najlepszym pracownikom Spółki nagrody i wyróżnienia w ramach SOOP za wysokie efekty pracy osiągnięte w 2021 roku.
Powyższe dane świadczą o utrzymującym się dużym zaangażowaniu pracowników w jakość wykonywanej przez nich pracy, pomimo tendencji spadkowej w wyróżnieniu Wzorowego Motorniczego. Biorąc pod uwagę fakt, że ww. wyróżnienie Wzorowego Motorniczego przyznawane jest raz na trzy lata, a lata zaliczane do wyróżnienia nie mogą się powtarzać to spadek ten jest niewielki.
Drugim rodzajem systemu motywacyjnego w Spółce jest upominek okolicznościowy w postaci bonu o wartości maksymalnie 1/3 minimalnego wynagrodzenia przyznawany pracownikom z 30-letnim nieprzerwanym stażem pracy w warszawskiej komunikacji miejskiej. W 2022 roku ww. upominek otrzymało 60 pracowników-jubilatów.
Ujęcie procentowe pracowników nagrodzonych w stosunku do ocenionych w ramach SOOP za lata 2020-2021
Rodzaj nagrody | Udział % liczby pracowników nagrodzonych w stosunku do liczby ocenionych za 2021 rok | Udział % liczby pracowników nagrodzonych w stosunku do liczby ocenionych za 2020 rok | %Wzrost/spadek za 2021 rok w stosunku do 2020 roku |
za I półrocze | 56,62% | 55,11% | 1,51% |
Za II półrocze | 56,47% | 54,48% | 1,99% |
Motorniczy Roku | 42,99% | 41,35% | 1,54% |
Wzorowy Motorniczy | 7,98% | 8,25% | -0,28% |
Pracownik Roku | 8,36% | 7,40% | 0,96% |
za efekty pracy | 89,83% | 89,78% | 0,06% |
Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022
SZKOLENIA I ROZWÓJ
Szkolenia motorniczych tramwajów i służb technicznych
W ramach umowy z firmą Hyundai Rotem zostało przeszkolonych 315 osób.
W szkoleniach uczestniczyli m. in pracownicy inżynieryjno-techniczni oraz z zaplecza technicznego. Zakres szkoleń obejmował planowo-zapobiegawcze obsługi techniczne dot. tramwajów dostarczonych przez firmę Hyundai Rotem.W okresie 22 sierpnia-25 listopada 2022 r. w ramach umowy z Hyundai Rotem Company zorganizowane zostały praktyki dla pracowników Spółki, które odbyły się w Korei Południowej. W praktykach wzięło udział 21 Pracowników Spółki, którzy zostali podzieleni na kilka grup w ramach obszarów kompetencyjnych, tj.: inżynieryjno-technicznych, IT oraz zaplecza technicznego.
W trakcie praktyk inżynierowie oraz technicy uczestniczyli w poszczególnych etapach produkcji nowoczesnych tramwajów. Każdy z procesów szkolenia składał się z części teoretycznej oraz praktycznej. W części teoretycznej przedstawiciele producenta prezentowali cały proces produkcyjny przy wykorzystaniu między innymi modeli trójwymiarowych oraz schematów przebiegu poszczególnych etapów.
Część praktyczna odbywała się w halach produkcyjnych, gdzie przedstawiciele HRC prezentowali cały proces montażu poszczególnych elementów wyposażenia oraz technologię wykonywania. Każde z ukończonych szkoleń kończyło się egzaminem z nabytej wiedzy.
W grudniu 2021 roku przeprowadzone zostały pierwsze zajęcia teoretyczne z zakresu obsługi i kierowania nowym typem taboru wprowadzanym przez Spółkę.
Dzięki temu, od stycznia 2022 roku mogły zostać rozpoczęte pierwsze szkolenia praktyczne z zakresu obsługi i kierowania tramwajem 140N. Szkolenia trwały przez cały 2022 rok i są kontynuowane.
W całym roku 2022 w ramach szkoleń wewnętrznych na typ tramwaju 140N, przeszkolonych zostało 691 osób.
Zrealizowano 1208 szkoleń technicznych, uprawnieniowych i wagonowych, podczas których przeszkolono 2019 uczestników (osoboszkolenia).
Szkolenia pracowników zaplecza i obsługi oraz zatrudnionych na stanowiskach nierobotniczych
W 2022 r. zrealizowano 166 szkoleń ogólnofirmowych, podczas których przeszkolono 857 pracowników, a we wszystkich szkoleniach wzięło w sumie udział 1565 uczestników (osoboszkolenia).
Szczegóły zostały przedstawione w poniższych zestawieniach:
W roku 2022 zrealizowano ostatni etap szkoleń dotyczących obowiązującego w Spółce Kodeksu Etyki. W zajęciach przeprowadzanych zdalnie wzięło udział 347 pracowników (w tej formie przeszkolono łącznie 776 pracowników Spółki), a pozostałym osobom zatrudnionym w Spółce (w tym na stanowiskach robotniczych) przekazano materiały do samokształcenia.
18 lipca 2022 r. Zarząd podjął uchwałę wprowadzającą znowelizowaną Procedurę szkoleniową Spółki (obowiązuje od dnia 01 sierpnia 2022 r.). Aktualizacja dotychczasowej wersji Procedury była konieczna ze względu na zmiany w strukturze organizacyjnej Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi, a także zmianami założeń tworzenia procedur w Spółce. Wprowadzone zmiany podyktowane były również koniecznością uporządkowania i aktualizacji procesów w obszarze szkoleniowym.
Nowelizacja Procedury zaktualizowała również „Założenia polityki szkoleniowej”, do której dodano zapisy dotyczące badania efektywności procesu rekrutacji do kursu kandydatów na motorniczego za pomocą zdefiniowanych mierników efektywności.
Przez cały 2022 r. dla pracowników dostępna była platforma e-learningowa do nauki języków obcych eTutor. W jej ramach korzystano z:
- eTutor angielski – dający dostęp do 800 lekcji na poziomach od A1 do C2, zbudowanych w przystępny i atrakcyjny sposób, zawierających różnorodne formy ćwiczeń,
- Kurs Business English zawierający 150 lekcji ściśle związanych z międzynarodowym środowiskiem firm, korporacji i przedsiębiorstw,
- Kurs Travel English umożliwiający poznanie słówek i dialogów sytuacyjnych związanych z podróżowaniem,
- eTutor niemiecki – dający dostęp do 729 lekcji na poziomach od A1 do C1.
Dodatkowo w 2022 roku po okresie pandemii, powróciliśmy do realizacji szkoleń okresowych BHP w formie stacjonarnej (dla motorniczych i stanowisk robotniczych) – wzięło w nich udział 2 586 osób.
Łącznie w całym roku 2022 szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy (również w formie e- learningu dla pracowników administracyjno-biurowych, osób kierujących pracownikami oraz pracowników inżynieryjno-technicznych) zrealizowało 2 869 pracowników Spółki.
Kursy dla kandydatów na motorniczych
W 2022 r. zrealizowano 5 kursów dla kandydatów na motorniczych, które ukończyło 114 absolwentów, w tym 21 pracowników Spółki.
Wszystkie kursy dla kandydatów na motorniczego w 2022 r. realizowane były w reżimie sanitarnym.
Wykłady realizowane były on-line. Wyjątkiem były zajęcia z prowadzenia i obsługi wagonów, układów przeciwpoślizgowych oraz z wykorzystaniem symulatora jazdy tramwajem, które realizowane były indywidualnie lub w grupach dwuosobowych.
Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022
STAŻE I PRAKTYKI
W 2022 r. prowadzono praktyki zawodowe oraz zajęcia praktycznej nauki zawodu (lekcje przedmiotów zawodowych). W praktykach zawodowych wzięło udział 58 uczniów oraz 11 studentów; w zajęciach praktycznej nauki zawodu uczestniczyło 102 uczniów wybranych klas pod patronatem Spółki.
Uczniowie obięci patronatem naszej spółki
Spółka obejmuje od 2018 r. patronatem uczniów w nw. szkołach:
- Technikum Samochodowe nr 3 w ZSSIL nr 3 w W-wie, ul. Włościańska 35 („Włościańska”) – kształcących się w zawodzie technik mechatronik;
- Technikum nr 7 w ZS im. inż. S. Wysockiego d. „Kolejówka” w W-wie, ul. Szczęśliwicka 56 – kształcących się w zawodzie technik elektroenergetyk transportu szynowego.
Praktyki zawodowe dla szkół średnich
Nazwa szkoły | liczba osób | zawód |
Technikum Mechaniczne nr 5 w ZS nr 40 im. S. Starzyńskiego | 9 uczniów | technik automatyk, technik energetyk |
Technikum Samochodowe nr 3 w ZSSiL nr 3 (“Włościańska”) | 19 uczniów | technik mechatronik |
Technikum nr 7 w ZS im. S. Wysockiego, “Kolejówka” | 18 uczniów | technik elektroenergetyk transportu szynowego |
Technikum Elektroniczne nr 1 w ZS nr 36 im. M. Kasprzaka | 4 uczniów | technik informatyk |
Technikum nr 10 w ZS nr 4 im. E. Kwiatkowskiego | 2 uczniów | technik ekonomista |
Technikum Elektroniczne nr 3 w ZSEiL (“Zajączka”) | 3 uczniów | technik elektronik, technik programista |
Technikum nr 25 w ZS nr 10 im. S. Staszica | 2 uczniów | technik informatyk |
Technikum w ZS im. Prezydenta I. Mościckiego, Zielonka | 1 uczeń | technik informatyk |
| Razem 58 uczniów |
Praktyki zawodowe dla studentów
Nazwa uczelni | liczba osób | kierunek/zawód |
Politechnika Warszawska | 1 | Automatyzacja i Robotyzacja Procesów Produkcji |
1 | Transport | |
1 | Elektrotechnika | |
Uniwersytet Technologiczno- Humanistyczny | 1 | Informatyka |
1 | Transport | |
Wojskowa Akademia Techniczna | 2 | Energetyka |
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania | 1 | Mechanika i Budowa Maszyn |
Politechnika Łódzka | 1 | Inżynieria Bezpieczeństwa Pracy |
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego | 1 | Budownictwo i Inżynieria środowiska |
Uczelnia Łazarskiego | 1 | Finanse i Rachunkowość |
Razem | 11 |
Program płatnych staży uczniowskich
W okresie wakacyjnym z płatnych staży uczniowskich skorzystało 4 uczniów klas patronackich; wynagrodzenie stażysty 2 000 zł brutto/m-c. Program płatnych staży uczniowskich ma na celu praktyczną naukę zawodu realizowaną w Zakładach oraz szersze zapoznanie uczniów z działalnością Spółki.
W lipcu 2022 r. podjął pracę w Zakładzie Naprawy Tramwajów T-3 pierwszy stypendysta – absolwent klasy pod patronatem Spółki kształcący się w zawodzie technik mechatronik w Zespole Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3 w Warszawie.
Program stypendialny ma na celu uzupełnienie wykwalifikowanej kadry, głównie na stanowiskach zaplecza.
Program stypendialny ma na celu uzupełnienie wykwalifikowanej kadry, głównie na stanowiskach zaplecza.
Nazwa szkoły | zawód | l. dni | l. godz. | osób |
Technikum Samochodowe nr 3 w ZSSiL nr 3 (“Włościańska”) | technik mechatronik | 20 | 160 | 2 |
Technikum nr 7 w Zespole Szkół im. S. Wysockiego, “Kolejówka” | technik elektroenergetyk transportu szynowego | 20 | 160 | 2 |
Razem | 4 |
Lekcje przedmiotów zawodowych w 2022 r. – plan tygodniowy
(zajęcia praktyczne realizowane na terenie Spółki)
Kolejówka – uczniowie po gimnazjum<
klasa III. Laboratorium maszyn i urządzeń elektrycznych | 6 godz.* |
klasa III. Laboratorium taboru szynowego | 6 godz.* |
klasa IV. Laboratorium taboru szynowego | 6 godz. |
Kolejówka – uczniowie po szkole podstawowej | Liczba godzin |
Klasa III. Montaż środków transpotu szynowego | 7 godz.* |
Klasa III. Montaż aparatury trakcyjne | 7 godz.* |
Włościańska – uczniowie po szkole podstawowej | Liczba godzin |
klasa III. Montaż i konserwacja urządzeń i systemów mechatronicznych | 4 godz. |
klasa IV. Eksploatacja i konserwacja urządzeń i systemów mechatronicznych | 4 godz. |
klasa IV. Programowakne systemy mechatroniczne | 1 godz. |
Lekcje przedmiotów zawodowych prowadzone są przez przygotowanych pod tym kątem pracowników Spółki, posiadających wymagane kwalifikacje pedagogiczne – instruktorów praktycznej nauki zawodu.
W pierwszej połowie 2022 r. zajęcia praktycznej nauki zawodu były prowadzone dla uczniów z tzw. „podwójnego rocznika” – absolwentów szkół podstawowych oraz gimnazjów; łącznie w 2022 r., tj. w roku szkolnym 2021/22 (miesiące I-VI) oraz 2022/23 (miesiące IX-XII) dla 102 uczniów.
Pracownicy młodociani
We wrześniu 2022 r. zawarto umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego z czterema młodocianymi, uczniami Szkoły Branżowej I stopnia nr 31 w Zespole Szkół nr 27, ul. Rzymowskiego 38, 02-697 Warszawa, kształcącymi się w zawodzie elektryk.
Ww. umowa została zawarta na okres trwania nauki; przygotowanie zawodowe odbywa się w Zakładzie Naprawy Tramwajów T-3 pod nadzorem pracowników Spółki – instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe oraz w zakresie przygotowania pedagogicznego.
Nazwa szkoły | zawód | miejsce pracy | okres zatrudnienia | osób |
Szkoła Branżowa I stopnia nr 31 w Zespole Szkół nr 27 | Elektromonter – uczeń zawodu elektryk | Zakład Naprawy Tramwajów T-3 | 01.09.2022 – 31.08.2025 | 4 |
Włączenie się przez Spółkę w 2022 r. w proces kształcenia oraz zatrudniania pracowników młodocianych pozytywnie wpłynie na obszar społecznej odpowiedzialności biznesu, która uwzględnia m.in. wpływ na relację z otoczeniem oraz różnymi grupami interesariuszy. Inwestowanie w rozwój zasobów ludzkich, poprzez kształcenie i umożliwienie młodym osobom wejścia na rynek pracy, jest również działaniem wspierającym koncepcję zrównoważonego rozwoju.
Zatrudnianie pracowników młodocianych oraz włączenie się w ich proces kształcenia może wspierać Spółkę w pozyskiwaniu kadr, które będą odpowiadać pożądanemu modelowi, jednocześnie wypełniając lukę pokoleniową, szczególnie widoczną na stanowiskach robotniczych.
Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022
Porady prawne i psychologiczne
Wsparcie psychologiczne w Spółce jest realizowane przez Dział Wsparcia Psychologicznego oraz psychologów interwencyjnych. Może mieć ono charakter konsultacji psychologicznych, bądź interwencji w miejscu zdarzenia.
Konsultacje psychologiczne realizowane są przez Dział Wsparcia Psychologicznego, jako spotkania stacjonarne lub on-line. W 2022 roku konsultacje psychologiczne odbywały się w Pracowni Badań Psychologicznych przy ul. Siedmiogrodzkiej 20 oraz na terenie Zakładów Realizacji Przewozów R1 – R4.
W 2022 roku odbyły się 303 konsultacje.
Interwencje w miejscu zdarzenia w 2022 roku prowadzone były wymiennie przez pięciu psychologów interwencyjnych zatrudnionych w ramach umowy zlecenie.
Pełnili oni 24-godzinne dyżury telefoniczne, a w razie potrzeby, podejmowali interwencje.
W 2022 roku zrealizowano 105 godzin pracy psychologa w miejscu zdarzenia.
Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022
Różnorodność w miejscu pracy, zapobieganie dyskryminacji
W Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. od 2016 roku obowiązuje procedura, która ma przeciwdziałać mobbingowi, dyskryminacji i molestowaniu seksualnemu. Wprowadzono tym samym możliwość i ujednolicone zasady zgłaszania przypadków, kiedy ktoś czuje się w miejscu pracy mobbingowany, dyskryminowany lub molestowany seksualnie lub wie, że takie zdarzenia mają miejsce, choć dotyczą innych osób.
Zadaniem Komisji ds. przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji i molestowaniu seksualnemu jest sprawdzanie, czy zgłoszony przypadek mobbingu, dyskryminacji lub molestowania seksualnego jest zasadny oraz ewentualne zarekomendowanie dalszych działań dla Zarządu Spółki. Postępowania oraz decyzje Komisji są poufne, a zgłaszających problem nie spotykają żadne negatywne konsekwencje bez względu na wynik postępowania.
W 2022 roku Komisja zbadała i rozstrzygnęła cztery sprawy, w dwóch z nich został stwierdzony mobbing wobec pracowników Spółki, w związku z czym zostały podjęte odpowiednie środki zaradcze.
Ponadto Rzecznik ds. etyki do którego zadań należy przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń naruszania obowiązującego w Spółce Kodeksu etyki, prowadził postepowania mediacyjne w 28 zgłoszonych przypadkach
Na dzień 31.12.2022 r. zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych było 135 osób, w tym 53 kobiety.
Struktura zatrudnienia na stanowiskach Kierowniczych - stan na 31.12.2022 r.
No Data Found
W Zarządzie Spółki Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. zasiada 4 mężczyzn:
No Data Found
Rada Nadzorcza składa się z 6 osób, w składzie znajduje się 2 kobiety.
No Data Found