Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022
Inwestycje strategiczne w realizacji
Budowa zajezdni Annopol
11,76 ha
Powierzchnia zajezdni
14 km
Długość torów
150
Serwisowanych wagonów
Cel inwestycji
Zajezdnia na Annopolu zapewni zaplecze obsługi taboru tramwajowego, planowanego do zakupu w związku z rozwojem sieci tramwajowej w Warszawie.
Dzięki realizacji inwestycji poprawią się warunki i płynność ruchu tramwajowego, co przełoży się na ograniczenie ruchu kołowego. Pozwoli to na ograniczenie spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych i wpłynie korzystnie na klimat.
Zakres wykonanych prac
Dokonaliśmy kompleksowego opracowania niezbędnych dokumentacji projektowych.
Następnie rozpoczęliśmy realizację robót budowlanych.
Dalszy harmonogram prac
- Realizacja robót budowlanych zakończona pozowoleniem na użytkowanie.
Budowa trasy szybkiego tramwaju do Wilanowa
926 mln zł
wartość robót budowlanych w ramach podpisanych umów
12 km
nowych torów
60 min
czas przejazdu pomiędzy Dworcem Zachodnim a Wilanowem
25 km/h
średnia prędkość komunikacyjna w okresie szczytu komunikacyjnego
47
nowych peronów
przystankowych
12 km
zielonych
torowisk
Cel inwestycji
Budowa trasy tramwajowej na odcinkach:- Dworzec Warszawa Zachodnia (odcinek A1/B1)
- w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 (Dworzec Warszawa Zachodnia – ul. Grójecka) (odcinek B2)
- w ciągu ul. Rakowieckiej (Metro Pole Mokotowskie – ul. Puławska) (odcinek D1)
- skrzyżowanie z ul. Puławską, w ciągu ul. Goworka – ul. Spacerowa – ul. Belwederska (odcinek D2)
- odnoga w ul. Gagarina (odcinek D3)
- w ciągu ul. Sobieskiego (odcinek D4)
- w ciągu ul. św. Bonifacego do pętli Stegny (odcinek D5);
- w ciągu ul. Sobieskiego (od ul. Św. Bonifacego), al. Rzeczypospolitej kraniec w rejonie ul. Branickiego (odcinek E)
Budowa trasy tramwajowej połączy docelowo cztery dzielnice Warszawy: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Wprowadzone zmiany poprawią jakość oraz bezpieczeństwo ciągów komunikacyjnych ruchu tramwajowego, drogowego, jak i pieszo-rowerowego.
Pasażerowie skorzystają także z wygodnego węzła przesiadkowego na stacji Warszawa Zachodnia. Zrealizowanie inwestycji wpłynie na ograniczenie ruchu kołowego, co będzie mieć odzwierciedlenie w zmniejszeniu spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych, a/i tym samym korzystne wpłynie na klimat.
Zakres wykonanych prac
- A1/B1: Realizowaliśmy ze współzamawiającym PKP PLK S.A. umowę na przebudowę przejścia podziemnego na poziomie -1 stacji Warszawa Zachodnia oraz na wykonanie konstrukcji na poziomie -2 pod przyszłą budowę tunelu tramwajowego. Kontynuowaliśmy realizację prac z zakresu zadania A1. W ramach zadania B1 uzupełniliśmy złożony wniosek o wydanie decyzji pozwolenia na budowę zgodnie z wymaganiami zgłoszonymi postanowieniem Wojewody Mazowieckiego.
- D3: Otrzymaliśmy pozwolenie na budowę. Rozpoczęliśmy realizację robót budowlanych.
- B2: Rozpoczęliśmy pracę nad Dokumentacją Projektową oraz nad dokumentacją przetargową na Generalnego Wykonawcę i Inżyniera Kontraktu.
- C: Pracowaliśmy nad pozyskaniem Decyzji Środowiskowej
- A2A3: Pozyskaliśmy Uchwałę na zaciągnięcie zobowiązania na wykonanie aktualizacji koncepcji budowy podziemnych tuneli trasy tramwajowej z wykorzystaniem metodyki BIM. Rozpoczęliśmy pracę nad dokumentacją przetargową na wykonanie aktualizacji koncepcji budowy podziemnych tuneli trasy tramwajowej z wykorzystaniem metodyki BIM.
- F: Pracowaliśmy nad pozyskaniem Decyzji Środowiskowej.
- D2, D4, D5, E1 – Podpisaliśmy umowy na opracowanie Projektów Wykonawczych i realizację robót budowlanych oraz nadzór Inżyniera Kontraktu. Pozyskaliśmy decyzję administracyjną zezwalającą na realizację robót budowlanych. Weryfikowaliśmy poprawność projektów wykonawczych dostarczonych przez Pozyskaliśmy decyzję zezwalającą na realizację robót budowlanych.
Dalszy harmonogram prac
- A1/B1: Realizacja robót budowlanych zakończona pozwoleniem na użytkowanie.
- D3 :Realizacja robót budowlanych zakończona pozwoleniem na użytkowanie.
- B2:Praca nad pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych oraz przeprowadzenie postępowania przetargowego i wybór wykonawcy Robót Budowlanych.
- C:Pozyskanie decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych oraz Opracowanie Projektów Wykonawczych.
- A2A3:Pozyskanie decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych oraz Opracowanie Projektów Wykonawczych.
- F: Pozyskanie decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych oraz opracowanie Projektów Wykonawczych.
- D2, D4, D5, E1: Realizacja robót budowlanych zakończona uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
- D1:Przeprowadzenie postępowania przetargowego i wybór wykonawcy Robót Budowlanych.
77 404 824,41 zł netto
A1
446 735 287,48 zł netto
D2, D4 (zakres podstawowy)
65 193 328,63 zł netto
B1
136 527 463,05 zł netto
E (zakres opcji nr I i II - opcja uruchomiona)
61 093 244,59 zł netto
D3
45 694 906,00 zł netto
D5 (zakres opcji nr III)
Budowa trasy tramwajowej w ciągu
ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Wolskiej do ul. Skierniewickiej
wartość robót budowlanych w ramach podpisanej umowy
3,5 km
zmodernizowanych/budowanych torów
24 km/h
średnia prędkość komunikacyjna w okresie szczytu komunikacyjnego
6
nowych peronów
przystankowych
4
zmodernizowane perony
10 min
czas przejazdu po nowej trasie
Cel inwestycji
Połączymy trasą tramwajową najważniejsze osiedla dzielnicy Wola. Inwestycja umożliwi mieszkańcom korzystanie z przyjaznej środowisku komunikacji tramwajowej i szybki dojazd m.in. do węzła przesiadkowego rondo Daszyńskiego.Realizacja inwestycji poprawi płynność ruchu zarówno tramwajowego, drogowego jak i pieszo-rowerowego.
Dzięki temu wpłynie na ograniczenie ruchu kołowego, co będzie mieć odzwierciedlenie w zmniejszeniu spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych, a tym samym korzystnie wpłynie na klimat.
Zakres wykonanych prac
Pozyskaliśmy kolejne decyzje administracyjne umożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z harmonogramem. Odebraliśmy projekty wykonawcze.Dalszy harmonogram prac
- Realizacja robót budowlanych i pozyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do zakończenia inwestycji.
Budowa trasy tramwajowej od al. Waszyngtona do pętli tramwajowo-autobusowej Gocław
3,6 km
długość trasy tramwajowej
14
nowych przystanków
Cel inwestycji
Połączymy Gocław z centrum miasta, poprawiając bezpieczeństwo, komfort i efektywność podróżowania komunikacją tramwajową.Inwestycja poprawi płynność ruchu zarówno tramwajowego, drogowego, jak i pieszo-rowerowego.
Jej realizacja wpłynie na ograniczenie ruchu kołowego, co będzie mieć odzwierciedlenie w zmniejszeniu spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych, a tym samym korzystnie wpłynie na klimat.
Zakres wykonanych prac
OOpracowaliśmy dokumentację projektową, m.in. projekty budowlane, raport w ramach ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko.Pracowaliśmy nad zatwierdzeniem Stałej Organizacji Ruchu. Złożyliśmy wnioski o wydanie decyzji o ustalenie lokalizacji celu publicznego dla planowanej inwestycji.
Dalszy harmonogram prac
- Pozyskanie kompletu decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych,
- opracowanie projektów wykonawczych,
- realizacja robót budowlanych zakończona pozwoleniem na użytkowanie.