Skip links
Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022

Inwestycje strategiczne w realizacji

Budowa zajezdni Annopol

11,76 ha

Powierzchnia zajezdni

14 km

Długość torów​

150

Serwisowanych wagonów

Cel inwestycji

Zajezdnia na Annopolu zapewni zaplecze obsługi taboru tramwajowego, planowanego do zakupu w związku z rozwojem sieci tramwajowej w Warszawie.

Dzięki realizacji inwestycji poprawią się warunki i płynność ruchu tramwajowego, co przełoży się na ograniczenie ruchu kołowego. Pozwoli to na ograniczenie spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych i wpłynie korzystnie na klimat.

Zakres wykonanych prac

Dokonaliśmy kompleksowego opracowania niezbędnych dokumentacji projektowych.

 

Następnie rozpoczęliśmy realizację robót budowlanych.

Dalszy harmonogram prac
  • Realizacja robót budowlanych zakończona pozowoleniem na użytkowanie.

Projekt współfinansowany ze środków UE.

Budowa trasy szybkiego tramwaju do Wilanowa

926 mln zł

wartość robót budowlanych w ramach podpisanych umów

12 km

nowych torów

60 min

czas przejazdu pomiędzy Dworcem Zachodnim a Wilanowem

25 km/h

średnia prędkość komunikacyjna w okresie szczytu komunikacyjnego

47

nowych peronów
przystankowych

12 km

zielonych
torowisk

Cel inwestycji
Budowa trasy tramwajowej na odcinkach:
  • Dworzec Warszawa Zachodnia (odcinek A1/B1)
  • w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 (Dworzec Warszawa Zachodnia – ul. Grójecka) (odcinek B2)
  • w ciągu ul. Rakowieckiej  (Metro Pole Mokotowskie – ul. Puławska) (odcinek D1)
  • skrzyżowanie z ul. Puławską, w ciągu  ul. Goworka – ul. Spacerowa – ul.  Belwederska (odcinek D2)
  • odnoga w ul. Gagarina (odcinek D3)
  • w ciągu ul. Sobieskiego (odcinek D4)
  • w ciągu ul. św. Bonifacego do pętli Stegny (odcinek D5);
  • w ciągu ul. Sobieskiego (od ul. Św. Bonifacego), al. Rzeczypospolitej kraniec w rejonie ul. Branickiego (odcinek E)

Budowa trasy tramwajowej połączy docelowo cztery dzielnice Warszawy: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Wprowadzone zmiany poprawią jakość oraz bezpieczeństwo ciągów komunikacyjnych ruchu tramwajowego, drogowego, jak i pieszo-rowerowego.

Pasażerowie skorzystają także z wygodnego węzła przesiadkowego na stacji Warszawa Zachodnia. Zrealizowanie inwestycji wpłynie na ograniczenie ruchu kołowego, co będzie mieć odzwierciedlenie w zmniejszeniu spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych, a/i tym samym korzystne wpłynie na klimat.
Zakres wykonanych prac
  • A1/B1: Realizowaliśmy ze współzamawiającym PKP PLK S.A. umowę na przebudowę przejścia podziemnego na poziomie -1 stacji Warszawa Zachodnia oraz na wykonanie konstrukcji na poziomie -2 pod przyszłą budowę tunelu tramwajowego. Kontynuowaliśmy realizację prac z zakresu zadania A1. W ramach zadania B1 uzupełniliśmy złożony wniosek o wydanie decyzji pozwolenia na budowę zgodnie z wymaganiami zgłoszonymi postanowieniem Wojewody Mazowieckiego.
  • D3: Otrzymaliśmy pozwolenie na budowę. Rozpoczęliśmy realizację robót budowlanych.
  • B2: Rozpoczęliśmy pracę nad Dokumentacją Projektową oraz nad dokumentacją przetargową na Generalnego Wykonawcę i Inżyniera Kontraktu.
  • C: Pracowaliśmy nad pozyskaniem Decyzji Środowiskowej
  • A2A3: Pozyskaliśmy Uchwałę na zaciągnięcie zobowiązania na wykonanie aktualizacji koncepcji budowy podziemnych tuneli trasy tramwajowej z wykorzystaniem metodyki BIM. Rozpoczęliśmy pracę nad dokumentacją przetargową na wykonanie aktualizacji koncepcji budowy podziemnych tuneli trasy tramwajowej z wykorzystaniem metodyki BIM.
  • F: Pracowaliśmy nad pozyskaniem Decyzji Środowiskowej.
  • D2, D4, D5, E1 – Podpisaliśmy umowy na opracowanie Projektów Wykonawczych i realizację robót budowlanych oraz nadzór Inżyniera Kontraktu. Pozyskaliśmy decyzję administracyjną zezwalającą na realizację robót budowlanych. Weryfikowaliśmy poprawność projektów wykonawczych dostarczonych przez Pozyskaliśmy decyzję zezwalającą na realizację robót budowlanych.
Dalszy harmonogram prac
  • A1/B1: Realizacja robót budowlanych zakończona pozwoleniem na użytkowanie.
  • D3 :Realizacja robót budowlanych zakończona pozwoleniem na użytkowanie.
  • B2:Praca nad pozyskaniem decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych oraz przeprowadzenie postępowania przetargowego i wybór wykonawcy Robót Budowlanych.
  • C:Pozyskanie decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych oraz Opracowanie Projektów Wykonawczych.
  • A2A3:Pozyskanie decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych oraz Opracowanie Projektów Wykonawczych.
  • F: Pozyskanie decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych oraz opracowanie Projektów Wykonawczych.
  • D2, D4, D5, E1:  Realizacja robót budowlanych zakończona uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
  • D1:Przeprowadzenie postępowania przetargowego i wybór wykonawcy Robót Budowlanych.

    77 404 824,41 zł netto

    A1

    446 735 287,48 zł netto

    D2, D4 (zakres podstawowy)

    65 193 328,63 zł netto

    B1

    136 527 463,05 zł netto

    E (zakres opcji nr I i II - opcja uruchomiona)

    61 093 244,59 zł netto

    D3

    45 694 906,00 zł netto

    D5 (zakres opcji nr III)

    Projekt współfinansowany ze środków UE.

    Budowa trasy tramwajowej w ciągu
    ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Wolskiej do ul. Skierniewickiej

    166 992 276,43 zł netto

    wartość robót budowlanych w ramach podpisanej umowy

    3,5 km

    zmodernizowanych/budowanych torów

    24 km/h

    średnia prędkość komunikacyjna w okresie szczytu komunikacyjnego

    6

    nowych peronów
    przystankowych

    4

    zmodernizowane perony

    10 min

    czas przejazdu po nowej trasie

    Cel inwestycji
    Połączymy trasą tramwajową najważniejsze osiedla dzielnicy Wola. Inwestycja umożliwi mieszkańcom korzystanie z przyjaznej środowisku komunikacji tramwajowej i szybki dojazd m.in. do węzła przesiadkowego rondo Daszyńskiego.

    Realizacja inwestycji poprawi płynność ruchu zarówno tramwajowego, drogowego jak i pieszo-rowerowego.

    Dzięki temu wpłynie na ograniczenie ruchu kołowego, co będzie mieć odzwierciedlenie w zmniejszeniu spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych, a tym samym korzystnie wpłynie na klimat.
    Zakres wykonanych prac
    Pozyskaliśmy kolejne decyzje administracyjne umożliwiające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z harmonogramem. Odebraliśmy projekty wykonawcze.
    Dalszy harmonogram prac
    • Realizacja robót budowlanych i pozyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do zakończenia inwestycji.

    Budowa trasy tramwajowej od al. Waszyngtona do pętli tramwajowo-autobusowej Gocław

    3,6 km

    długość trasy tramwajowej

    14

    nowych przystanków

    Cel inwestycji
    Połączymy Gocław z centrum miasta, poprawiając bezpieczeństwo, komfort i efektywność podróżowania komunikacją tramwajową.

    Inwestycja poprawi płynność ruchu zarówno tramwajowego, drogowego, jak i pieszo-rowerowego.

    Jej realizacja wpłynie na ograniczenie ruchu kołowego, co będzie mieć odzwierciedlenie w zmniejszeniu spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych, a tym samym korzystnie wpłynie na klimat.
    Zakres wykonanych prac
    OOpracowaliśmy dokumentację projektową, m.in. projekty budowlane, raport w ramach ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko.

    Pracowaliśmy nad zatwierdzeniem Stałej Organizacji Ruchu. Złożyliśmy wnioski o wydanie decyzji o ustalenie lokalizacji celu publicznego dla planowanej inwestycji.
    Dalszy harmonogram prac
    • Pozyskanie kompletu decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych,
    • opracowanie projektów wykonawczych,
    • realizacja robót budowlanych zakończona pozwoleniem na użytkowanie. 
    Tramwaje warszawskie | raport roczny 2022

    Moduły Pojazdowe GOG,

    Urządzenia potocznie zwiemy GOGami. Rozwinięcie skrótu Gps, Odchyłka, GSM.
    W 2022 roku Spółka rozpoczęła wymianę systemu SNRT (odchylenie czasu odjazdu od rozkładu jazdy) czego efektem jest coraz częściej widoczny w tramwajach dodatkowy 7 calowy kolorowy wyświetlacz. Nowe urządzenia umożliwią zarówno zwiększenie częstotliwości nadawania GPS, jak i zmniejszenie opóźnienia potrzebnego na dostarczenie danych do serwerów przetwarzających dane, co bezpośrednio wpłynie na systemy zależne od danych GPS pojazdu tj. Priorytety dla Tramwajów oraz System Informacji Pasażerskiej.

    Ponadto wprowadzono w ramach odchyłki naliczanie sekundowe zmieniając podejście z wcześniej wykorzystanego minutowego. Dodano wiele udogodnień ułatwiających prace motorniczym tj. kolorowanie danych w zależności od statusu (jazda punktualna, opóźniona, przyspieszona), widoczne czasy odjazdu z kolejnych przystanków, inteligentny system odnajdowania trasy w przypadku nieoczekiwanej zmiany przebiegu linii.

    Wychodząc naprzeciw rosnącym wymaganiom dotyczącym systemów IT, oprócz podstawowych funkcji wprowadzone zostanie informowanie o ograniczeniach prędkości na mieście, System Szybkich Komunikatów (komunikaty od Nadzoru Ruchu dla motorniczych wyświetlane na terminalu), zaawansowana diagnostyka i logi urządzeń oraz możliwość odtworzenia sytuacji spornych na wirtualnym wyświetlaczu na podstawie rejestrowanych danych z urządzeń.

    Odwiedź
    Przesuń